Fjords, Glaciers and Kayaks! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu Fjords, Glaciers and Kayaks! - Reisverslag uit Franz Josef, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu

Fjords, Glaciers and Kayaks!

Blijf op de hoogte en volg Patty

10 November 2014 | Nieuw Zeeland, Franz Josef

Kia Ora!

Leuk om te horen dat jullie nog steeds mijn verhalen volgen.! Hier gaat het heel goed, op vandaag een baaldag na. Maar ook dat komt goed!
Hierbij weer een klein verslag van de reis na Windy Wellington;

We zijn naar het zuidereiland gegaan met de ferry. En dit was een ontzettend mooie reis, een 'kleine' bootcruise van zo'n 3 uur. Helaas hebben we onderweg geen dolfijnen of iets gezien, maar de zon scheen dus het kon veel erger! En dichterbij het zuidereiland kwamen de fjorden en bossige bergen uit de zee rijzen. Erg indrukwekkend om te zien.

Vervolgens ben ik eigenlijk gelijk weer afgestapt in Nelson. Hier heb ik 2 heerlijk zonnige dagen doorgebracht. Het is fijn om zo af en toe even je eigen schema te hebben en uit te kunnen slapen. Hier heb ik ook niet veel gedaan, naar het klassieke automuseum geweest (uiteraard!) en lekker wandelingen gedaan naar de haven en naar het middelpunt van Nieuw-Zeeland. Dit was ook een uitkijkpunt over Nelson en omgeving, erg mooi op een zonnige dag.

Vervolgens ging de reis verder naar Abel Tasman Park. En nu ik de komende dagen niet meer ergens afstap, heb ik meer tijd om de nieuwe groep te leren kennen en dat is wel erg fijn. De groep waar ik nu in zit is ook erg leuk en gezellig, en met een paar anderen doe ik af en toe ook dingen samen als eten, wandelen en gewoon kletsen. De avonden in ons hostel vlak bij Abel Tasman Park begonnen goed, de eerste dag een giga burger met friet bij een lokale caravan. Ja inderdaad, de caravan was omgebouwd tot soort van cafetaria. Erg lekker. En om mijn lintworm extra te voeden nog een heerlijk chocolade ijs als dessert.
En de tweede avond was eigenlijk nog erger, onze buschauffeur had een bbq geregeld met taart als dessert. En ik heb me ingehouden en 3 stukken gegeten hihi.

En verder was het de hele tijd in Abel Tasman ontzettend mooi weer, we hebben hier echt geluk gehad want hiervoor had het een week geregend. Dus we hadden een perfecte dag voor onze activiteiten in het Nationale Park. Ik begon 's'ochtends met kajakken langs de kust. Omdat ik nog nooit in een kajak heb gezeten, mocht ik dus gelijk beginnen met sturen en tegelijk hetzelfde peddel ritme van degene voor me aanhouden. En dat was nog niet zo makkelijk als het er uit ziet! Misschien ook omdat ik mijn kajak partner nog helemaal niet kende. Maar na een tijdje werd het makkelijker en kon ik beginnen met om me heen kijken en genieten. Want het was er echt gigantisch mooi. Overal waar je keek helder blauwe zee, groene eilanden en gouden stranden. Na een paar uur stopten we op een van deze stranden voor een lunch. Heerlijk na zo intensief bezig zijn.
De terugweg deden we lopend over het pad van de Abel Tasman Coastal Track. Dus hier liepen we ook vooral langs de kust en dat was ook mooi om te zien. Vooral omdat 's middags het getij was veranderd. Waar we 's ochtends hadden gekajakd, was 's middags alleen nog maar strand. Heel apart om te zien dat we eigenlijk over een strand hebben gevaren!
Na een wandeling van een uur of 4 waren we terug bij het hostel. Een vermoeiende dag, maar ontzettend leuk om te doen.

De dag erna reden we door naar Westport en hier konden we kiezen voor nog een paar activiteiten. Hier heb ik gekozen voor de gloeiworm grotten. Dit heb ik bij Waitomo ook gedaan maar hier kon ik geen camera mee nemen en dit was alleen een wandel route waarbij camera was toegestaan. Dus ideaal! En het was 200 procent de moeite waard, het was ontzettend mooi en indrukwekkend om deze grotten van binnen te zien. En ook de gloeiwormen waren er in overvloed. Erg gaaf dat ik hier nu wel foto's kon maken, ik voelde me bijna een grot expert ondertussen haha. Maar het was erg mooi en leuk om te doen.

Daarna zijn we doorgereden naar Punakaiki voor de Pancake Rocks. Althans de rest is daar heen gegaan voor een wandeling en een mooi uitzicht. Omdat ik een activiteit deed, kreeg ik 15 minuten voor de rotsen. Het was letterlijk daarheen rennen, snel foto's maken en weer terugnrennen. Dat was echt jammer dat ik niet even heb kunnen kijken en genieten, dus dan maar van de foto's. Ze hebben ons ten minste even de tijd gegeven daar.
De rest van de ochtend ben ik druk bezig geweest in een workshop. Hier heb ik mijn eigen ketting gemaakt uit jade. Ontzettend gaaf en ook erg lastig om te doen! De vorm moest worden geslepen, de symbolen moesten worden geboord en uit de vorm worden geslepen. En uiteindelijk moest alles gepolijst worden. Ik kan met recht zeggen dat op mijn ketting je nog een paar van mijn foutjes kunt zien waar ik verkeerd ben gegaan met slijpen haha. Uiteindelijk is hij meer bezig geweest met corrigeren dan dat ik zelf de ketting heb gemaakt maar het was wel ontzettend leuk en gaaf om te doen. En het is nu echt mijn ketting in plaats van een gekocht souvenir. Dat is ook erg geweldig!

Hierna zijn we doorgereden naar Franz Josef waar ik nu ben. En hier heb ik ook mijn baaldag. Vandaag zou een topdag worden met een helikopter vlucht vanmorgen over de glaciers waarbij je ook op de glaciers kon lopen, en daarna een skydive boven de glaciers. En alles is afgelast vanwege het weer.. Helaas helaas.! Dus dat is erg balen. Maar we hebben in ieder geval een korte wandeling naar de glacier gedaan zodat we die op zijn minst even hebben kunnen zien. En aangezien het de rest van de dag heeft geregend zijn we naar de hot pools gegaan voor een paar uurtjes relaxen en badderen. Ook een redelijk goed alternatief. En hoewel het nog steeds regent (we zijn dan ook in een regenwoud) gaan we ons dalijk heerlijk vermaken met een all you can eat pizza feest. Vol pizza's, friet en knoflookbrood! Jammie!

Ik zeg; tot de volgende keer! De pizza's kan ik niet te lang laten wachten natuurlijk!

Groetjes vanuit het regenachtige Franz Josef!

  • 10 November 2014 - 13:03

    Brendy Jansen:

    Hoi Patty,

    Wat een leuk verslag heb je weer geschreven! Ik lees ze steeds met veel plezier. En wat een leuke en mooie dingen onderneem je allemaal daar!

    Jammer van de helikopter vlucht. Kan dat misschien nog op een ander moment?

    Heel veel plezier nog daar!!

    Groetjes, Brendy

  • 10 November 2014 - 15:35

    Papa En Mama En Tanja:

    Heey Pat,

    We begrijpen steeds beter waarom je daar heen wilde! Wat is het er mooi!!!! En wat straal je!! Je lintworm zorgt goed voor je :D
    Volgens ons vind je het hier straks maar vol en saai :( Geniet lekker door ondanks kleine tegenslagen.

    Dikke knuffel van ons


  • 10 November 2014 - 22:16

    Wilma Giesen:

    Hoi Patty,

    Wat een verhalen allemaal, erg leuk om te lezen dat je zoveel geniet en onderneemt.
    Ik wens je nog heel veel plezier. En op naar het volgende verslag!

    Groetjes Wilma

  • 11 November 2014 - 19:48

    Gerrie En Rob:

    Hoi Patty, geweldig om te lezen en zien wat je allemaal mee maakt! Bedankt voor je leuke kaartje en geniet nog volop van je tijd in Nieuw-Zeeland! Groetjes vanuit Zelhem en een dikke knuf!!

  • 12 November 2014 - 11:35

    Claudia:

    Hi Patty,

    Ik zou letterlijk een gat in de lucht springen als ik een goed excuus zou hebben om géén skydive te hoeven maken ;-). Maar voor jou wel ontzettend balen zeg! Stond toch wel hoog op het wensenlijstje. Wel goed excuus om - net als voor het dolfijnenzwemmen, al komt dat hopelijk aan het eind van de reis nog - nog eens terug te keren! Avonturen klinken verder echt te gek, je doet echt onwijs veel daar!

    Veel plezier nog, zorg goed voor jezelf en je lintworm ;-)

    Groetjes Claudia

  • 12 November 2014 - 19:47

    Marja Hofs:

    Hey Patty, wat een leuke berichten iedere keer vanuit Nw Zeeland..... echt super om te lezen. Leef helemaal met je mee..... maar ik denk dat je, eenmaal terug in Nederland, weer moet komen wandelen want volgens mij kom je na al dat lekkere eten dik en rond weer terug in ons koude kikkerlandje....Patty het gaat je goed!
    Nog super veel plezier! xxx Marja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 261
Totaal aantal bezoekers 4980

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 27 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: