De reis is begonnen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu De reis is begonnen! - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu

De reis is begonnen!

Blijf op de hoogte en volg Patty

04 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hallo allemaal!
De reis is nu eindelijk begonnen! Na een lange reis ben ik dan gisteren eindelijk aangekomen in Nieuw-Zeeland. Helaas een regenachtig welkom. Maar dat maakt mij niet minder gelukkig.
Het is wel heel erg wennen hier, Auckland is echt een gigantisch grote stad, en het hostel waarin ik verblijf is ook erg groot en massaal.

Vanmorgen is de rondreis dan echt begonnen. En ik heb gelijk het echte Aucklandse weer al mee mogen maken. Het ene moment zonnig, en binnen een seconde is het omgeslagen naar regen. En weer een paar minuten later weer zon. En wat een wind! Vooral aan de haven werd ik zowat weggeblazen.! Maar dat maakte het niet minder leuk en indrukwekkend. Wat is dit een grote stad, maar goed dat ik samen met een andere backpacker was die de weg een beetje wist, anders verdwaal je gemakkelijk!
Je zag pas echt hoe groot de stad, en dan het centrum was, vanuit de Sky Tower. Je kon hier vanaf 300 meter hoogte de stad bekijken. Wat een fantastisch uitzicht! Echt ontzettend indrukwekkend om te zien.

Het leven in een hostel is ook erg wennen. Keukens vol met half afgebroken pannen en noem het maar op. Tijdens etenstijd wacht iedereen op elkaar om een pan te mogen gebruiken of om een gaspit in beslag te nemen. Heel apart, maar het heeft ook wel wat. Het is er in ieder geval altijd gezellig druk.

Morgen weer op weg naar het volgende deel. Weg uit de big city en door naar Waiheke Island. Dan kan ik zien of een rustige plek met iets meer natuur beter bij mij past.

Een ding weet ik wel, ik ben blij dat ik een zonnebrand met factor 50 bij me heb. Ik heb het vandaag vergeten op te doen omdat het regende en er geen zon was, ik heb totaal een kwartier in de zon gelopen en jazeker; ik ben verbrand. Nu al, ze hebben er niks mee gelogen dat de zon hier erg sterk is. Mijn reisgenootje van vandaag zei dat ze van de van de week een hele dag in de regen had gestaan en toch was verbrand. Heel apart.. Dus nu kan ik gelijk mijn after sun opmaken, en dat op de 2e dag.
Voordeel; mijn gezicht heeft het in ieder geval niet koud!

Dit was het voor de eerste 2 dagen. Morgen door naar het volgende deel van Nieuw-Zeeland, en dan ga ik zien hoe de reis verder zal verlopen.

Groetjes vanaf de andere kant van de wereld!

  • 04 Oktober 2014 - 12:09

    Pap En Mam:

    heey meisje hebben je bericht gelezen en de foto's gezien. helemaal super dat uitzicht. houd de moed erin en lekker smeren met die verbrande wangen :) veel plezier en we kijken uit naar je volgende verslag. dikke kus van ons

  • 06 Oktober 2014 - 10:31

    Yvonne Koekkoek:

    He lieve Patty,

    wat ontzettend leuk om je eerste regels vanuit NZ te lezen. Jawel je bent er!!!comes rain, comes shine...
    dat gaat daar dus zeker op .Zet de genieterd aan , je doet het ons maar mooi voor....hoezo shy???

    veel succes, plezier, sterkte, geluk etc etc. schrijf gauw weer wat.
    XY

  • 06 Oktober 2014 - 10:32

    Van Egmond:

    Hallo Patty,

    Wat leuk om een berichtje van je te mogen ontvangen ! Wij zijn blij dat je goed bent aangekomen !
    Wat leuk om te lezen wat je al hebt meegemaakt. Goed blijven smeren dus !
    Ook een indrukwekkende foto 's, echt super !
    Leuk dat je ook iemand hebt gevonden om mee te reizen.
    Wij zijn stiekem wel jaloers hoor !!!!!
    Heel veel plezier en geniet ervan en wij kijken uit naar je volgende verslag en foto's !!

    Groetjes uit Doetinchem van ons allen.

  • 13 Oktober 2014 - 08:33

    Marja Hofs:

    Hey Patty, wat geweldig dat je het zo naar je zin hebt....zo fijn voor je! de foto's zijn prachtig....Ik wens je nog heel erg veel plezier en hoop binnenkort nog eens weer wat van je te horen!
    liefs van Marja Hofs.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 5004

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 27 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: