Nieuw-Zeeland; ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland; ter land, ter zee en in de lucht - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland; ter land, ter zee en in de lucht

Blijf op de hoogte en volg Patty

18 November 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Kia ora!

Het is al weer een tijdje geleden sinds mijn laatste verslag en sinds die tijd is er ook weer veel gebeurd en heb ik weer veel gedaan.

Na een tweetal regenachtige (en ietwat teleurstellende) dagen in Franz Josef was het tijd om weer verder te gaan. Helaas heb ik onderweg Lake Matheson gemist omdat onze busschauffeur in de stromende regen naar een andere glacier wou lopen. Dus iedereen was uieindelijk ijskoud en helemaal doorweekt, en de glacier hebben we niet gezien omdat ik na een hagel en onweersbui niet verder ben gelopen en met een aantal zijn we terug naar de bus gerend. Kortom een geweldige morgen.

's Middags werd het gelukkig beter toen we richting Wanaka reden. Daar konden we gelukkig nog een paar activiteiten boeken. Dus wat heb ik gedaan; ik ben een klein vliegtuig ingestapt, en niet achterin, maar voorin op de stoel van de piloot en ik heb zelf gevlogen in het vliegtuig!
En dat was doodeng op sommige momenten, ook al zit er iemand naast je die alles in de gaten houdt en ingrijpt. Maar als je dan de bochten instuurt, het vliegtuig helt over schuin naar beneden, alsof je gaat crashen. Althans dat gevoel had ik steeds haha. Maar uiteindelijk is alles goed gegaan en zijn we niet neergestort. En ik heb alles zelf gedaan, van het opstijgen tot het landen. Erg gaaf om te doen! En een heel mooi uitzicht boven Wanaka. Dus de dag eindigde hier alsnog heel erg goed!

En toen was het eindelijk zover; de volgende morgen om half 8 werden we opgehaald, het was stralend weer; blauwe lucht, zon en bijna geen wind, dus: SKYDIVEN!!!
Het was in 1 woord GEWELDIG! We werden in een mooi pak gehesen en voor onze medeskydiver in het vliegtuig gezet. In het vliegtuig werden we vastgegespt aan de instructeur terwijl wij lekker konden genieten van het prachtige uitzicht daar. En ook in het vliegtuig werd je de hele tijd op je gemak gesteld en de instructeur hield je de hele tijd vast waardoor het voor mij erg veilig voelde. Niks geen spanning, helemaal relaxed en genietend van het uitzicht werd ik naar voren geschoven toen de deur open ging. En we gingen op de rand zitten, ik moest mijn hoofd naar achteren doen, tegen hem aan leggen, en voor ik wist of doorhad waren we al gesprongen en tuimelde ik voorover door de lucht. En natuurlijk voelde het ook als lekker vliegen door de lucht. Maar het ging zo ontzettend snel! Voor je eigenlijk kan realiseren dat je naar beneden valt gaat de parachute open en zweef je prinsheerlijk boven het mooiste landschap dat je je kan bedenken, meren, Bergen met sneeuw, groene vlaktes en noem het maar op. Gigantisch ontzettend mooi! En toen gingen we steil omlaag en een paar bochten maken; wauw echt geweldig! Het was net een achtbaan alleen met veel beter uitzicht haha!
En na de landing was het enige wat ik kon uitbrengen; AWESOME AWESOME I wanna go again! Ik samen met een ander, beiden waren we hyper aan het heen en weer springen. Echt geweldig! En we kregen nog een video met foto's van de hele skydive. En uiteraard heb ik mezelf een shirt gekocht als aandenken. Dit was echt een ontzettend gave ervaring en erg geweldig om te doen. Zoals de instructeur zei; het enige gevaarlijke hieraan is dat je verslaafd raakt. Ik ga het zien!

Na deze geweldige ervaring gingen we met de bus door naar Queenstown. Hier keken we toe hoe een aantal van ons een bungeejump deed daar. Het aanmoedigen was erg leuk en het was leuk om te zien, maar ik denk dat ik toch liever nog een skydive doe.
In Queenstown zelf verbleef ik in een ontzettend leuk hostel. Echt heel gezellig en klein. Helaas voor maar 1 nachtje maar de week daarop zou ik ook terugkomen in Queenstown dus gelijk bijgeboekt voor die week.
's-Avonds gingen we met de hele groep stappen. Eerst gezellig in een bar met live muziek (gitaren!) en daarna naar een club, met nou ja niet mijn soort muziek, dus na een uurtje ben ik ook weer gegaan. Ik moest toch de volgende dag vroeg op voor de volgende bus terwijl de meesten langer bleven in Queenstown.

De volgende dag gingen we naar een van de meest populaire plekken in Nieuw-Zeeland; Milford Sound. Hier hadden we een boot cruise door alle fjorden. En we hadden gigantisch geluk; de zon scheen en het was droog. De dag ervoor sneeuwde het, en de plek staat er om bekend dat het 300 dagen per jaar regent e.d. Dus we hadden ontzettend veel geluk, en het was gigantisch mooi om hier te zijn terwijl de zon scheen. Het was heel indrukwekkend om te zien, je voelt je heel klein terwijl je tussen al die mega fjorden door vaart. Maar het was erg gaaf.
's-Avonds verbleven we in een afgelegen plek genaamd Gunns Camp. Er was geen internet, geen telefoonbereik, geen elektriciteit. Ontzettend gaaf! Helaas waren er erg veel sandfly's :( Ik heb ongeveer de helft van de anti-insecten spray gebruikt die ene nacht daar. Maar ik was niet gebeten dus ik was blij! En we kregen heerlijk eten met dessert van onze chauffeur. Ik kreeg er zelfs 2 omdat ik geld mocht verzamelen van iedereen in de bus voor de accommodatie. Ik voelde me net alsof ik aan het werk was haha. Maar de toetjes met ijs waren overheeeeeerlijk. Ik zat prop en prop vol, ik kon wel ontploffen, maar het was het zeker waard!

De volgende dag was het vroeg opstaan want om 7 uur konden we de Key Summit walk lopen. En omdat het mooi weer was, wilde ik die wandeling wel erg graag doen. Het was koud, maar de zon scheen en het was zo gigantisch mooi. De wandeling eindigde boven op een berg en overal om je heen zag je bergen met sneeuw waar de zon op weerkaatste. Echt ontzettend mooi uitzicht. Zeker 200% waard om zo vroeg op te staan. Onderweg met de bus naar Te Anau zijn we nog gestopt bij de Mirror Lakes. Hier kon je de weerspiegelingen van de bergen perfect in zien. Erg mooi. Daarna werd ik afgezet in Te Anau waar ik een paar dagen extra bleef.

Vanaf hier zou ik de volgende dag een boot cruise doen naar de Doubtful Sound en hier een nacht blijven. Dus 2 dagen cruisen en 1 overnachting. Ik werd hiervoor opgepikt door een shuttle bus en eerst met een boot over een meer naar de andere kant van de bergen. Hier gingen we aan land en met een bus naar de andere kant. Hier begon het te regenen. En het is die dag ook niet meer droog geweest helaas. Maar ook regen heeft zijn charmes daar. Want wat we bij Milford niet veel zagen en hier wel, waren watervallen. Dankzij de regen waren er overal vanuit de bergen watervallen te zien, wel honderden. En dat terwijl er normaal maar 3 zijn die er echt dagelijks zijn. Heel gaaf. Vervolgens gingen we op de boot waar we ook de nacht door zouden brengen. Erg mooi, groot en onbeperkt koffie en thee. We kregen als welkom een muffin en s'avonds was er een buffet. Net als ontbijt de volgende morgen. Het eten was daar zoooo ontzettend goed! Ik heb zo veel gegeten die 2 dagen, echt verontrustend. Niet normaal, ik geloof dat mijn maag na de vakantie echt moet bijkomen van alles haha. Maar het was hemels, vooral alle taarten als dessert, er waren wel 7 soorten dus natuurlijk moet je alles proberen hihi.
En naast het eten heb ik natuurlijk ook genoten van de cruise, de Doubtful Sound was zoveel groter dan Milford, echt heel indrukwekkend. Gigantisch mooi. Jammer van de regen, maar zonder dat hadden we niet zulke mooie watervallen gezien.

Terug in Te Anua scheen de zon weer, heel flauw. Maar dat was wel mooi weer om nog een stuk van de Kepler Track Walk te doen langs het meer. De hele track duurt 4 dagen maar dit stukje was 3 uur, dus iets beter te doen. En erg mooi langs het meer op.
De volgende dag werden we weer opgepikt door de bus voor het volgende deel van de reis; Stewart Island. Het was een lange busreis en nog een uur met de ferry maar toen waren we er eindelijk. En ik had voor mezelf een keer iets anders geboekt dan een backpackershostel. Dus ik verbleef voor 1 nachtje in een lodge, een grote kamer met 2 persoonsbed, Eigen badkamer met douche en bad, en uiteraard een gigantisch mooi uitzicht over de oceaan. Het was echt geweldig! En zo heerlijk om gewoon even alleen te zijn, je kamer niet te hoeven delen, en gewoon te relaxen. Helaas voor mezelf ben ik slecht in relaxen en vooral als het weer goed is, dus ik heb nog weinig in de kamer doorgebracht haha. Maar in ieder geval lekker geslapen, en je hoort er niks s'nachts alleen tientallen vogels. Erg rustgevend. En ik kreeg er een heerlijk ontbijt bij de volgende morgen!

Op Stewart Island heb ik lekker in een restaurant gegeten met een fles wijn erbij samen met Anita. Erg gezellig, en na afloop in de bar kwamen er ook anderen bij. Dus we hebben een leuke avond gehad. En het blijkt maar weer dat ik goed tegen alcohol kan, 3 glazen wijn en ik sliep zowat in de bar haha. Maar het was erg leuk en gezellig en lekker gekletst. Fijn om een avond zo door te brengen. Verder hebben we een paar wandelingen gedaan, we hebben de watertaxi genomen naar Ulva Island, een eiland met alleen maar natuur en inheemse vogels. Erg mooi. 'S middags begon het helaas weer te regen en waren we helemaal doorweekt, en moest ik doorweekt weer helemaal terug naar het vasteland. En wat een terugreis, door de wind was de zee zo heftig en waren de golven zo hoog dat de hele boot op en neer ging. Voor sommigen net een achtbaan, en voor degenen die zeeziek waren, nou dat was minder.. Een aantal mensen moesten overgeven de hele tijd. Dus dat was wel sneu, gelukkig dat ik daar geen last van heb gehad.

Daarna was het weer een lange busreis terug naar Queenstown. En hier ben ik nu. We kwamen rond half 9 savonds aan, veel te laat om te koken. Dus tijd voor de beroemde Fergburger! En hij was inderdaad heeeeerlijk groot, en heeeeeerlijk lekker!
Morgen gaat de reis naar Dunedin, en is de planning om een tour te doen door de chocolade fabriek. Dus dat is een goed vooruitzicht. Minder goed vooruitzicht is dat ik nog maar een weekje te gaan heb en dan is de reis alweer voorbij helaas :(
Nu is het alleen tijd om naar bed te gaan, ik zie dat het al bijna 11 uur is en ik mag er om half 7 morgen weer uit jeeeeej.! Dus helaas moet ik jullie de foto's ook nog even schuldig blijven. Ik hoop morgen en anders overmorgen als ik weer terug kom in Queenstown.

Groetjes vanuit Queenstown en tot snel!

  • 18 November 2014 - 18:21

    Papa En Mama En Tanja:

    Heey Patty!!

    Wat beleef je toch een geweldige avonturen daar :D wel jammer van al die regen maar zo zag je idd wel veel watervallen. Je programma is zeer gevarieerd en je doet echt van alles. We verheugen ons op de foto's!!
    Heel veel plezier je laatste week en eet niet te veel chocolade :)
    Geniet er van meisje.

    Dikke knuf van ons

  • 20 November 2014 - 09:43

    Marja Hofs:

    Hoi Patty,

    En ja .... weer een bericht van Patty, ik verheug me er iedere keer weer op.....Wat maak je veel mee.... en wat een leuke dingen doe je allemaal. Super om te lezen. Zou er bijna ook naar toe willen. (dat zal wel een droom blijven) ....Hele mooie foto's van het skydiven....Knap dat je het durft! En wat gaat de tijd snel hè? Geniet nog van de tijd die je hebt in Nieuw Zeeland..... en als je weer terug bent ben ik heel benieuwd naar je verhalen en foto's....
    Nog heel veel plezier, liefs Marja xxx

  • 20 November 2014 - 18:59

    Jolande:

    Doeg patty
    Wat een mooie verslagen heb je weer gemaakt
    Weer erg van genoten en de mooie foto's van het skydiven
    Wat goed dat je dat doet die ervaring pakt niemand je meer af.
    Nou ik wens nog een hele fijne week
    Groetjes jolande

  • 23 November 2014 - 22:15

    Zoetje En Steffie!:

    Plettyyy!!!

    Sorry ik ben echt een pinda, ik kom er dus pas achter dat ik kan reageren op je berichtjes..... Sorrrryyy!

    Maar, beter laat dan nooit haha nu kan het nog even.

    Super mooi je foto's en avonturen, leuk om te lezen waar je allemaal heen gaat dan genieten wij ook nog een beetje mee vanuit ons platte grijze dorp.

    Ben heeeeel benieuwd naar al je foto's, dat wordt voorlopig geen Disney op vrijdagavond maar een real life sprookje haha.

    En ook nog door de chocoladefabriek, bofkont haha.

    Heel veel liefs van ons ook van alle diertjes, Posh mist je broek om over te kwijlen!

    Kuskus tot heeel snel!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 4997

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 27 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: