En de reis gaat weer verder - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu En de reis gaat weer verder - Reisverslag uit Paihia, Nieuw Zeeland van Patty - WaarBenJij.nu

En de reis gaat weer verder

Blijf op de hoogte en volg Patty

19 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Paihia

Hallo allemaal!

Na anderhalve week op Waiheke Island was het dan toch tijd om weer verder te gaan. Op aanraden van een vriend heb ik een buspas geboekt voor een tour door het hele land. Met deze buspas kan ik de route volgen die de bus gaat, maar ook afstappen waar ik maar wil en dan zelf verder reizen. En wanneer ik weer verder wil dan stap ik weer op de bus. Een ideaal iets, vooral omdat ze langs alle punten gaan die ik ook wil zien, maar niet de top-toeristische plekken. Plus organiseren ze allerlei activiteiten die onder de tour vallen, of die je kunt doen met enorm veel korting. Ditzelfde geldt voor alle accommodatie. Ideaal!

Dus 4 dagen geleden ben ik vertrokken met deze bus. De eerste stop is hier in Paihia. Hoewel het erg vroeg opstaan was, (5 uur s'ochtends) had ik er wel veel zin in! Op de heenweg stopt de bus op allerlei mooie plekken om foto's te maken en de benen te strekken.

De tweede dag hebben we een tour gemaakt naar Cape Reinga, het noordelijke puntje van Nieuw-Zeeland. Volgens de Maori is dit de plek waar de zielen van overleden mensen heen gaan voor hun reis naar het hiernamaals. Dit was een ontzettend interessante plek om te zijn. Je voelde hier echt een bepaalde energie stromen, een hele vredige plek. Dit was een geweldige ervaring!
Ook hebben we hier met de bus over 90 Mile beach gereden, dit was ook geweldig! Met een grote bus over het strand jagen met 100 km per uur, links de zee en rechts de duinen. Heel gaaf!
Op een paar grote zandduinen zijn we ook nog wezen zandboarden. Het moeilijkste was om die duinen op te lopen terwijl al het zand om je heen waait en stormt. De klim naar boven duurde het langst haha. En dan lijkt de rit naar beneden heel kort, wel heel leuk om een keer te doen!

Verder hebben we dit weekend helaas veel regen gehad, maar dat weerhoudt mij er niet van om de omgeving verder te onderzoeken. In het plaatsje Russel, waar je met de ferry naar toe moest, kon je naar een echte chocolaterie. Daar heb ik zonder overdrijven, de aller aller aller lekkerste chocolademelk ooit gehad! Heerlijk met slagroom, kaneel en verse chocolade saus. En uiteraard een paar chocolaatjes erbij.! Hmmm heeerlijk! Daar kan geen regen tegenop!

Wat wel jammer was, was dat het ook regende toen we de boot cruise gingen doen waarbij we met dolfijnen konden zwemmen. Uiteindelijk ging de zon schijnen en was de cruise erg mooi. Maar helaas hebben we geen enkele dolfijn gezien. Dus dat was een teleurstelling. Van het bootbedrijf hebben we allemaal een gratis kaartje gekregen om deze tocht nog een keer over te doen. Dus dat was wel erg tof geregeld!

Vanmiddag vertrekt de bus weer voor het volgende deel van de reis. Ik heb er erg veel zin in, volgens anderen die de reis al hebben gedaan, komen er ontzettend veel leuke en gave dingen aan! Waaronder Hobbiton, skydiven boven de glaciers, je eigen sieraad maken van Jade enz. Ik kan niet wachten!

Ik hou jullie op de hoogte! Groetjes vanaf Paihia!


  • 20 Oktober 2014 - 10:21

    Papa En Mama:

    Heey meisje wat leuk om weer wat foto's te zien. Wat is het er ontzettend mooi! Heel veel plezier op de verdere reis en op naar Hobbiton!!!!!!

  • 20 Oktober 2014 - 20:42

    Marja Hofs:

    Hey Patty, ik vind het zo top voor je dat je het zo naar je zin hebt......je ziet er trouwens goed uit, ook de foto's zijn prachtig.....je krijgt zo een goeie indruk van hoe mooi Nieuw Zeeland is.....Heel veel plezier! en ik wacht weer op je volgende bericht..... xxxx Marja

  • 21 Oktober 2014 - 10:09

    Claudia:

    Hi Patty,
    Wauw, je reis klinkt echt heel bijzonder en gaaf! 2 dagen eiland werd dus anderhalve week? Is dus echt heel gezellig daar! Haha, volgens mij keer je pas volgende zomer terug naar Nederland ;-). Heel veel plezier met je vervolgtocht en houd ons regelmatig op de hoogte!
    Groetjes Claudia
    P.s. hoe ga je nu nog een keer met de dolfijnen zwemmen, denk niet dat je nog terugkomt op deze plek of wel?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Patty

Actief sinds 30 Sept. 2014
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 5002

Voorgaande reizen:

01 Oktober 2014 - 27 November 2014

Nieuw-Zeeland

Landen bezocht: